״פייק ניוז? האתגר של אנשי התקשורת שהפך לבלתי נשלט ברשתות החברתיות״

ענת לב-קונפורטס, 39

דוברת אוניברסיטת בר-אילן

איך את מסכמת את השנה האחרונה?

"מסכמת שנה כדוברת אוניברסיטת בר-אילן, תפקיד אליו הגעתי מהמגזר העסקי. מעבר לג'ינגול היומיומי כאשת קריירה ואמא לילדים קטנים, כניסה לארגון חדש זה תמיד מורכב ומרתק באותה מידה. באוניברסיטה מצטרף לזה עושר תכני ואינטלקטואלי שלא נגמר. כל סיור בקמפוס וכל שיחת טלפון, מגלים לי עולם חדש של תחומי מחקר מרתקים".

 

מה הבשורה שאוניברסיטת בר-אילן מביאה לעולם?

"המשימות העיקריות שלנו כאוניברסיטה הם מחקר והוראה. בר-אילן, בגלל הרב גוניות שלה שמתבטאת בסטודנטים וחוקרים שמגיעים מכל המגדרים והמגזרים, נוגעת בהרבה תחומים שמשפיעים ומשנים את החיים עצמם. בימים אלה עוסקים אצלנו במשימה השלישית של האוניברסיטה, בתפקיד שהיא צריכה וכבר לוקחת בו חלק פעיל ומשפיע באקו-סיסטם של החברה הישראלית."

 

ספרי לנו על אתגר אחד שגברתם עליו בשנת 2019 וכיצד?

"יש לא מעט כאלו, אך אסמן שניים: 1. פייק ניוז. אתגר של כל אנשי התקשורת שהפך לבלתי נשלט עם הסרת החסמים ברשתות החברתיות. ההתמודדות עם חלקיקי מידע שהופכים לסיפור תקשורתי היא משהו שמצריך הרבה אורך רוח, שקיפות וניהול מהודק של סיטואציות משבריות. 2. ניהול הידע וניתוב שלו למקום המתאים ביותר- כדוברת אני נחשפת להרבה מאוד תוכן מעניין יותר ופחות. משקיעה רבות בסינון המידע והתאמתו לכלי התקשורת הנכון".

 

אם היינו מקיימים את הראיון שנה מהיום, כיצד היית מסכמת את שנת 2020?

"שנת 2019 הוקדשה ברובה לטרנספורמציה ובניית תשתיות, מאמינה ש-2020 תהיה שנה בה נמשיך להשתנות אבל גם נהנה מהפירות של העשייה."

 

לסיכום, תגדירי לנו את אנשי בר-אילן-

"אנשים שבאמת אוהבים את מה שהם עושים ומרגישים חדורי מטרה. זה מעורר השראה".